Yarım Asırlık Kastamonu Rüyası Gerçeğe Dönüştü

54 yıldan bugüne kadar Kastamonuluların açılmasını merakla bekledikleri Kastamonu Havalimanı Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından açıldı.

12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
Google News'de Takip Et

54 yıldan bugüne kadar Kastamonuluların açılmasını merakla bekledikleri Kastamonu Havalimanı 5 Temmuz 2013 Cuma günü hizmete başladı.

Kastamonu Havalimanı'nın resmi açılış töreni ise Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından yine bir cuma günü 19 Temmuz 2013 de Kastamonuluların ve gurbette yaşayan Kastamonuluların yoğun ilgisi ile muhteşem bir açılış töreni ile yapıldı.

Kastamonu Havalimanına ilk tarifeli uçuşa Kastamonu Valisi Erdoğan Bektaş'ın yanı sıra Kastamonu Milletvekilleri çok sayıda Kastamonulu iş adamı ve Kastamonulu vatandaşlar eşlik etmişti. Bu uçuşun ardından yaklaşık 15 gün sonra yapılan açılışta ise Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ve eşi hanım efendi Emine Erdoğan ve Ulaştırma ve Denizcilik Bakanı Binali Yıldırım, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu, milletvekilleri Hakkı Köylü, Mustafa Gökhan Gülşen, Emin Çınar, Kastamonu Valisi Erdoğan Bektaş ve eşi Esma Bektaş, İstanbul ve çevre il ve ilçelerden vali, belediye başkanları ile çok sayıda Kastamonulu vatandaşın katılımı ile adeta bir miting kalabalığında gerçekleştirildi.

Üsküdar'da yaşayan çok sayıda Kastamonuluyu temsilen AK Parti Üsküdar İlçe Başkanı Sinan Aktaş başta olmak üzere Üsküdar'ın gülen yüzü belediye başkanı Mustafa Kara, ilçe başkan yardımcıları Süleyman Gedikoğlu, Esat Kalay, Gürsel Aycibin, A. Tarık Şebik, D. Ziya Gültekin, özel kalem müdürü Sedat Ayyıldız, belediye meclis üyesi Mustafa Atlı, Kastamonulu iş adamlarından Hatipoğlu Marketlerinin sahibi Selamet Aygün ve buradan ismini yazamadığımız çok sayıda Kastamonulu ve Kastamonu sevdalısı vatandaşlar gerek kendi imkanları ile gerekse AK Parti Üsküdar İlçe Başkanı Sinan Aktaş tarafından sağlanan 5 adet otobüs ile Kastamonu'ya gitti.

Üsküdar'dan kalkan otobüsler Kastamonu Ilgaz'a kadar rahat bir yolculuk yaptı. Ilgaz dağından itibaren yol koşullarının zor olması bizleride çok zorladı. Yaklaşık 7 saat kadar süren bir yolculuğun ardından ilk olarak Kastamonu Havalimanına gelindi. Burada yaşanan araç yoğunluğu nedeni ile içeriye giremeyen otobüslerden inen Üsküdarlılar 3 km kadar yürüdükten sonra açılışın yapıldığı alana geldi. Alandaki kalabalık nedeni ile çok sayıda Üsküdarlı alana giremedi.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ve Kastamonu Valisi Erdoğan Bektaş havalimanı açılışı öncesinde protokol konuşması yaptı.

FOTOĞRAF GALERİSİ İÇİN TIKLAYIN

Kastamonu'nun 50 yılı aşan özlemini gideriyor
Vali Erdoğan Bektaş yaptığı konuşmada; ''Bugün Sayın Başbakanımızın ve yüksek heyetinin teşrifi ile Kastamonu olarak yaşadığımız bu tarihi günde öncelikle Vilayetim adına hoş geldiniz diyor en derin şükranlarımı arz ediyorum. Sayın Başbakanım bugün Kastamonu'nun 50 yılı aşan özlemini gideriyoruz. İnsanımızı yeniden havalimanı ile buluşturuyoruz. Havalimanı sadece Kastamonu için yalnızca bir havalimanı değildir çok daha derin anlamları çok daha derin özlemleri ifade etmektedir. Kastamonu roma döneminde bölgenin merkeziydi. Kastamonu Bizans döneminde de bölgenin merkeziydi. Kastamonu Osmanlı döneminde Üsküdar'a kadar Kastamonu'ydu. Kastamonu İstiklal savaşında da çok büyük bir rol oynamıştır. Ancak üzülerek ifade etmeliyiz ki Kastamonu'nun son dönemde hızlı gelişmelere ayak uyduramayarak Ilgaz dağının arkasında ulaşılamayan sürekli göç eden taşınan bir yer haline geldiğini görüyoruz. Kastamonu Havalimanı konusunda son 50 yıl içinde iki deneme daha yaptık. Ancak Havalimanını açık tutmayı başaramadık.

Bugünkü açılışın farklı olduğunu bütün Kastamonu hissediyor. Havalimanı modern bir şekilde yeniden yapıldı. Sonra açılanın bir havalimanı olmadığını şehrin tarihinin tersine döndüğünü bütün Kastamonu biliyor ve hissediyor.

Görmeden duyduklarına inanamıyorlar
Kastamonulular birkaç aydır bölük bölük bir türbeye bir ziyarete gider gibi havalimanına geliyorlar. Görmeden duyduklarına inanamıyorlar. İstanbul'dan gelip havalimanını görüp aynı uçakla geri dönen hemşerilerimiz bile var.

Sayın Başbakanım havalimanının bugünlere gelmesinde şehrimizin üzerinde ki kara bulutların dağılmasında, yeniden kendimize güven duygusu kazanmamızda, geleceğe umutlarımızın güçlenmesinde emeklerinizi biliyoruz. Sayın Ulaştırma Bakanımızın emeklerini biliyoruz. Saygıyla şükranla anıyoruz.

Havalimanımızla birlikte son iki yılda yapımı tamamlanan ve daha önce açılışları yapılan hizmetlerin dışında toplam değeri 261 milyonu bulan bir tesis ve yatırımı daha hizmete açmış oluyoruz. Bu hizmetler içinde emeği geçenlere teşekkürlerimizi sunuyorum.

Temel sorunlarımız birer birer çözülüyor
Sayın Başbakanım Kastamonu olarak temel sorunlarımızın birer birer çözüldüğünü, yada çözüm yoluna girdiğini gördüğümüzü ifade etmeliyim. Artık üniversitesi olan ülkemizin üç ana Doğu Batı aksının, Kuzey, Güney aksının tam göbeğine yerleşmiş Ankara'ya İstanbul'a bütün dünya'ya daha yakınlaşmış Ilgaz dağında kayak kapasitesini 4'e 5'e katlamış eko turizm imkanı kapasitesini ciddi oranda artırmış modern hayvancılık işletmelerine sahip, Organize Sanayi Bölgesi olma yolunda gümrük teşkilatı olan maden ve mermer rezervleri kullanılmaya başlanmış, ihracat kapasitesi gelişmiş bir şehir Kastamonu...

6 aylık ihracatımız 108 Milyon dolar
Yalnızca son 6 aylık ihracatımız yüzde 30 artarak 108 Milyon dolar oldu. Artık bu şehirde hareket var, gelişme var, her şeyden önce eski güzel günlerin geri geleceğine dair umut var. Bu duygularla vilayetim adına yüksek heyetinize tekrar hoş geldiniz diyor açılışı yapılan hizmetlerin hayırlı olması dileğiyle en derin şükranlarımı arz ediyorum'' dedi.

Başbakan Erdoğan'ın Kastamonu Havalimanı Açılış Töreni konuşması

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan yaptığı konuşmasında;

''Sizleri başı rahmet, ortası mağfiret, sonu edebi azaptan kurtuluş olan ramazan-ı şerifin böyle anlamlı bir gününde anlamlı bir törende en kalbi duygularla selamlıyorum. Ramazan-ı Şerifin Kastamonulu tüm kardeşlerim için hayırlara vesile olmasını Allahtan temenni ediyorum. Ülkemiz milletimiz tüm insanlık için kalıcı bir insanlığa vesile olmasını özellikle rabbimden temenni ediyorum.

Bu mübarek günde evliyalar diyarı Kastamonu'da Şeyh Şaban-ı Veli başta olmak üzere tüm evliyalara, tüm ulu zaatlara adeta Kastamonu'nun muhafızları olan tüm gönül dostlarına selam ve dualarımızı iletiyor Allah onları rahmetiyle kuşatsın, Allah onlardan razı olsun diyorum.

İki yıl önce 4 Mayıs 2011'de Kastamonu'ya gelmiş ve Kastamonu'da sizlerle kucaklaşmış mitingimizi açılışlarımızı yapmıştık. Kastamonu'dan dönüşte Ankara yolunda malum konvoyumuza hainler tarafından bir saldırı düzenlendi. Orada bir polisimizi şehit verdik bu ziyaretimiz vesilesi ile Kastamonu'da şehit düşen Recep Şahin kardeşimizi de tekrar rahmetle yad ediyorum. Kastamonu'nun tüm şehitlerine, tüm gazilerine rabbimden rahmet ve mağfiret niyaz ediyorum.

Yarım asırlık rüyayı gerçeğe dönüştürüyoruz
Bugün Kastamonu'da tarihi anı hep birlikte yaşıyoruz. Kastamonu'nun yarım asırlık rüyasını gerçeğe dönüştürüyoruz. Bir tarafta Kastamonu havalimanı ve arkamda da gördüğünüz gibi fondaki tüm eserler. Aynı zamanda bir toplu açılışı da gerçekleştiriyoruz.

Sadece havalimanı değil. 54 yıl önce 1959 yılında merhum menderes döneminde Kastamonu'ya malum bir havaalanı yapma arzusu verilmiş. Ancak bu havaalanı her şeyiyle mükellef olamamıştır. Dolayısıyla kapatılmıştı. 1990 yılında tekrar bir havaalanı açalım denildi ve birkaç test uçuşu dışında hiç yolcu uçağına şahit olmadı. 1994 yılında tekrar kapatıldı. 2010 yılında biz havaalanını tekrar ele aldık kullanılamaz hale gelmiş olan bu alt yapısı dahi olmayan havaalanı ile ilgili adımı atalım dedik ama biz havaalanı değil havalimanı yapma kararını verdik.

Şu anda burada Kastamonu havalimanı var. Gerek terminali ile kulesi ile her şeyiyle mükellef bir havalimanı. Havalimanına gelen yolları inşa ettik. Onlarda şu anda hizmet verir durumda yaklaşık 100 Milyon TL'lik bir yatırımla havalimanını bitirdik. İşte bugün resmi olarak açılışını yapıyoruz.

Şu anda haftada dört uçuş var. Fakat bunu her güne çıkarmanın gayretine girelim Türk havayolları her gün bunu yapamayacaksa o zaman gerekirse özel sektörü de bu işin içerisine dahil edelim dedik. Şu an itibari ile yüzde 75 doluluk oranı var. Ortalama yüzde 75 doluluk olduğuna göre Kastamonu çok daha hareketlenecek. Yazıyla kışıyla bunu çok daha verimli hale getirmemiz lazım.

Şu güzelliklerin olduğu yeşilin egemen olduğu adeta bir tabiat harikası olan böyle bir yeri biz ihmalkâr davranmak süretiyle yalnızlığa itemeyiz. Ilgaz dağı bizim için önemli piknik alanlarının yanında kalıcı mekânların oluşturulmuş olması da Ilgaz'a ayrı bir zenginlik kattı. Kışın bir başka, yazın bir başka ama biz şimdi bir de istedik ki Ilgaz'ın o virajlarından vatandaşlarımızı kurtaralım Ilgaz'ı delelim. Çankırı ile bütünleştirelim. Onun içinde şimdi tüneli yapılıyor. Ama biz yıla çıkarken ne dedik biz ferhatız siz şirin. Ferhat dağları delerek nasıl şirine ulaştıysa bizde dağları delerek milletimize şirinimize ulaşıyoruz. Bu kararlı bir şekilde yürüyor yürüyecek.

İşte biz havalimanı ile ilgili rüyayı gerçekleştirmenin hep birlikte iftarının bahtiyarlığını yaşıyoruz. Kastamonu havalimanı Kastamonu'ya ülkemize hayırlı olsun. Emeği geçenleri başta Bakanım olmak üzere Bakanlık çalışanlarını, yüklenici firmayı, mimarından mühendisine, tüm emekçisine kadar hepsini kutluyorum tebrik ediyorum sağolsunlar varolsunlar.

Kastamonu'ya 261 milyon liralık yatırım
Kastamonu'da havalimanı dahil, özel sektör yatırımları dahil, kamu yatırımları dahil toplamda bugün 261 Milyon Liralık yatırımı resmen açılışını yapıyoruz. Kastamonu merkezde bir yoğun bakım ünitesinin, 500 seyirci kapasiteli bir spor salonunu, 250 seyircili bir başka spor salonunu tesislerinin, 500 seyirci kapasiteli bir yüzme havuzunu, sulama projelerini, Kız yetiştirme yurdunu, alt yapı hizmetlerini kamu binalarını bugün resmi olarak hizmetinize sunuyoruz. Cide Kaymakamlığımızın ve Cide Belediyesinin hizmetlerinin açılışını burada yapıyoruz. Azdavay, Doğanyurt Belediyelerimizin yeni hizmetlerini buradan resmi olarak açıyoruz. Kastamonu Üniversitemize 4 yeni tesis inşa ettik bugün onları da açıyoruz. TOKİ tarafından Kastamonu'da inşası tamamlanan 324 konutun açılışını da bugün gerçekleştiriyoruz. Milli Eğitim Bakanlığımız tarafından Kastamonu'ya inşa edilen 7 okul ve pansiyonları yurtları yine burada açıyoruz. Vakıflar Genel Müdürlüğümüzün, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığımızın, İl Özel İdaremizin çok sayıda farklı yatırımını toplu olarak açıyoruz. Özel sektörümüzün de Kastamonu'da ki yatırımları hızla devam ediyor. 28 Milyon Liralık özel sektör yatırımdan oluşan bir tekstil fabrikasının, bir mobilya fabrikasının ve bir tarım tesisinin açılışını da yine buradan yapıyoruz. Kamu yatırımları gerçekleştiren Bakanlıklarımızı Bakan arkadaşlarımı ve ekiplerini Kurumlarımızı tebrik ediyor her birine teşekkür ediyorum. Toplamda 261 Milyon Liralık yatırımların Kastamonu'ya hayırlı olmasını diliyorum'' dedi.

Konuşmaların ardından Başbakan Recep Tayyip Erdoğan eşi hanım efendi Emine Erdoğan, Kastamonu valisi, bakanlar, milletvekilleri, valiler ve belediye başkanlarının hep birlikte kestiği kurdelanın ardından Kastamonu Havalimanı resmi açılışı yapıldı.

Açılışın ardından Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ve beraberindeki heyet Kastamonu'da bir dizi ziyaret yapmak için havalimanından ayrıldı.

Başbakan Erdoğan'ın İftar Programı Konuşması ''Biz, paylaşarak büyüyen bir milletiz''

Akşam ise Kastamonu Stadyumun'da Üsküdar Belediyesi'nin katkıları ile hazırlanan 10 bin kişilik iftar yemeği stadyuma geçildi. Stadyum Kastamonulular tarafından tamamen doldurulduğu gözlendi.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ve eşi Emine Erdoğan iftar yemeği için Kastamonu Stadyumuna geldikten sonra Kastamonuluları selamlamak için sahneye çıktı. Selamlamanın ardından protokoldeki yerlerine geçtiler...

Okunan akşam ezanı ve yapılan top atışının ardından açılan oruçlar ve yenilen yemeklerin ardından Başbakan Recep Tayyip Erdoğan bir konuşma gerçekleştirdi. Gündemi değerlendiren başbakan Erdoğan yaklaşık 25 dakika boyunca iftar programına katılanlara hitap etti. Son olarak ise havalimanı açılışında söz ettiği seferler noktasında şu açıklamayı yaptı;

THY 29 Temmuz'dan itibaren haftanın her günü Kastamonu'ya uçacak
''Bugün söyledim. Türk havayollarıyla görüşmeyi arkadaşlarıma yaptırdım bu ayın 29 ile birlikte, 29 Temmuz'dan itibaren haftanın her günü Türk Havayolları uçuşunu yapacak. Buda Kastamonu'muza hayırlı olsun. Bayrama daha farklı gireceksiniz hayırlı olsun'' dedi.

Konuşmanın ardından gençlerle fotoğraf çektiren Başbakan Erdoğan ve beraberindeki heyet Kastamonu'dan Ana uçağı ile Ankara'ya hareket etti.

Programın son bulmasıyla birlikte AK Parti Üsküdar İlçe Başkanı Sinan Aktaş, Üsküdar Belediye Başkanı Mustafa Kara, AK Parti ilçe başkan yardımcıları, yönetim kurulu üyeleri ve iş adamları ile birlikte eflani konağı'nda bir süre sohbet ettiler. Sohbete Kastamonu valisi Erdoğan Bektaş, Karabük valisi İzzettin Küçük gibi daha önce Üsküdar kaymakamlığı yapan eski Üsküdarlılarda eşlik etti.

Üsküdar'dan gelen Kastamonulular ise sahur vaktine kadar şehri dolaştıktan sonra sahur yemeği için ateşoğlu tesislerinde bir araya gelindi. Tesislerde yenilen sahur yemeğinin ardından İstanbul'a hareket edildi.

Üsküdar 34 - Ziya Süzen

Cumartesi
Pazar
+ +
7 Günlük Hava Tahmini
Üsküdar Nöbetçi Eczaneler Günlük Burç Yorumları
Üsküdar Haritası

GAZETELER

Hürriyet Dünya
Milat Sözcü
Yeni Şafak Türkiye
Takip Et :
Üsküdar 34 Feedburner
www.uskudar34.com © 2007-2022 Tüm Hakları Saklıdır. Sitedeki içerikler kaynak gösterilmeden kullanılamaz.
Destek ve Bilgi : [email protected]
Bu sayfa 0.05 saniyede yüklendi.

www.uskudar34.com web sitesinde yer alan tüm sayısal ve sözel içerik sadece bilgilendirme amaçlıdır. Köşe yazılarında yer alan içerik yazarların kendi görüşleri veya alıntı(kaynak gösterilerek) olup; ilgili konu hakkında uskudar34.com'un genel görüşünü yansıtmaz.

Web sayfalarımızda yer alan bilgiler ve doğrulukları tarafımızca garanti edilmemekte olup, bu bilgiler belli bir getirinin sağlanmasına yönelik olarak verilmemektedir. Bu nedenle bu sayfalarda yer alan bilgilerdeki hatalardan, eksikliklerden ya da bu bilgilere dayanılarak yapılan işlemlerden doğacak her türlü maddi/manevi zararlardan ve her ne şekilde olursa olsun üçüncü kişilerin uğrayabileceği her türlü zararlardan dolayı uskudar34.com sorumlu tutulamaz.